Лiчильник включено 21.11.2000:
|
|
Як я вже казав, ми харчувалися вдома - готували собі самі, так дешевше. Проте познайомилися з магазинами. У Києві останнім часом відкрито два супермаркети австрійської фірми "Billa". Так от, у нашому селі було три магазини, що справляли враження, що вони - маленькі "Білли". Так само розфасований товар, самообслуговування, а на касі - у найостаннішому магазинчику - система для зчитування штрих-кодів та термінал для розрахунків кредитною карткою. З нас, що не мали кредиток, щиро дивувалися, не сказати: кепкували. Я не хочу сказати, що всі словаки користуються кредитками, але закордонні туристи, зокрема, поляки та німці, - здебільшого так. Ну, німців було небагато, а от поляків - просто сила силенна. У Польщі рівень життя вищий за такий у Словаччині (і поготів, у нас), тому для поляків Словаччина - відпочинок дешевий. Тому основний контингент - саме поляки. У Польщі не тільки вищий рівень життя, але й рівень споживчих цін. Зокрема, алкоголь у Словаччині за цінами практично такий, як в Україні, а у Польщі - значно дорожчий. Тому, судячи з наших спостережень, поляки (деякі поляки, які нікого, крім себе, не представляють і за якими не можна судити про весь великий польський народ :) ) приїздять у ці краї "попити, не рахуючи грошей у кишені" (див. вище).
Супермаркети "Білла" ще вразили мене тим, що вони однакові. Абсолютно! Я був у словацькій "Біллі" та у двох київських - на Позняках та на Борщагівці. Мало того, що споруди цілком однакові - всередині розташування товару геть стандартне, настільки, що потрапивши до нової "Білли", я чітко знав, де шукати м'ясні вироби, де молоко, а де - пиво. Аж до того, що у лівому дальньому кутку розташовано стенд із сиром, а на ньому - кілька пляшок з елітними сортами столового вина - щось на кшалт виставки. Такі самі стендики - у всіх примірниках "Білли", щоправда, вина та сири у нас - свої, а у словаків - свої.
|